plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
کد مطلب : ۱۰۱۷۴
در آیین افتتاح افزایش ظرفیت اسنوا

استاندار اصفهان: تولید و صنعت اصفهان حتی در شرایط کرونایی متوقف نشد

حضور هشت هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی فعال در اصفهان
دکتر عباس رضایی استاندار اصفهان گفت: واحدهای صنعتی استان بدون یک روز وقفه در روز تعطیلات عید نوروز یا ۱۳ فروردین و حتی در شرایط کرونایی متوقف نشده است.
استاندار اصفهان: تولید و صنعت اصفهان حتی در شرایط کرونایی متوقف نشد
به گزارش ایصال نیوز، دکتر عباس رضایی روز پنجشنبه در آیین افتتاح افزایش ظرفیت تولید و بومی سازی قطعات در گروه صنعتی انتخاب (اسنوا) از طریق ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمهور برگزار شد، افزود: استان اصفهان رتبه دوم صنعت کشور و در جایگاه بعد از تهران قرار دارد.

وی ادامه داد: بسیاری از صنایع مادر از جمله ذوب آهن، DMT، فولاد مبارکه، پلی اکریل، پتروشیمی و صنایع آلیاژی هفتم تیر در استان اصفهان قرار دارد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: این استان دارای هشت هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی فعال که حتی در دوره کرونا در سه نوبت کاری فعالیت داشتند و و اجازه ندادند خدشه‌ای به تولید وارد شود. وی خاطرنشان کرد: این استان دارای چهار هزار و ۵۰۰ طرح صنعتی در دست اجراست و ۶۰ درصد فولاد خام کشور در این استان تولید می‌شود.

رضایی ادامه داد: بزرگترین شهرک علمی تحقیقاتی کشور در استان اصفهان قرار دارد و با ۹۰ شهرک صنعتی، بیشترین تعداد شهرکهای صنعتی در کشور را به خود اختصاص داده‌ایم. وی اضافه کرد: استان دارای ۲ هزار و ۳۰۰ واحد نساجی است و رتبه اول این صنعت را به خود اختصاص داده و همچنین اصفهان دارای ۲هزار و ۴۰۰ واحد سنگ‌بری، یک هزار و ۳۰۰ واحد ریسندگی تولید فرش ماشینی است و ۵۰ درصد تولید آجر و سفال کشور را به خود اختصاص داده است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: ۲میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار ارزش کالاهای صادراتی استان در سال ۹۸ بوده است.

وی اظهارکرد: واحد صنعتی انتخاب به عنوان بزرگترین واحد تولید لوازم خانگی کشور در اصفهان فعالیت دارد که حتی در برخی لوازم در مطقه غرب آسیا جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است.

رضایی تاکید کرد: این گروه صنعتی توانمندی لازم دارد ۶۰ درصد نیازهای کشور را به شرط تامین ارز و نقدینگی تولید کند و از ابتدای سال جاری تا کنون یک هزار و ۵۰۰ اشتغال جدید ایجاد کرده است.

وی با اشاره به فعالیت این واحد صنعتی در اوج کرونا گفت: این واحد با رعایت موازین بهداشتی بدون یک فوتی کار کرده است و در زمان حاضر ۳۰۰ نفر در واحد تحقیق و توسعه آن مشغول به فعالیت هستند.

روز پنجشنبه چندین طرح ملی با اعتباری بالغ بر چهار هزار ۸۲۵ میلیارد ریال از طریق ویدئو کنفرانس با حضور دکتر حسن روحانی رییس جمهوری در استان‌های اصفهان و خراسان رضوی افتتاح شد. از این تعداد هشت طرح با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در مجتمع اسنوا (انتخاب) افتتاح شد. پروژه خط تولید لوازم خانگی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف طراحی و تولید سبد محصولات لوازم خانگی اقتصادی و با کیفیت ویژه اقشار آسیب پذیر با سرمایه‌گذاری ۸۶۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی مستقیم یک هزار ۶۶۲ نفر در گروه صنعتی انتخاب (اسنوا) از جمله هشت طرح افتتاحی امروز بود.

همچنین راه‌اندازی کارخانه تولید آمیزه‌های پلیمری، راه‌اندازی فاز سوم توسعه کارخانه تزریق پلاستیک و پنج پروژه بومی‌سازی دانش فنی برای هوشمندسازی فرآیندها در تولید و کیفیت و تعمیق ساخت داخل قطعات پلاستیکی، لاستیکی و فلزی لوازم خانگی از دیگر طرح‌های افتتاح شده در گروه صنعتی انتخاب (اسنوا) در مراسم امروز بود.

انتهای پیام/*
۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما