plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹
کد مطلب : ۱۰۱۲۲

رکورد ثبت موارد روزانه ابتلا به کووید-۱۹ در جهان

سازمان بهداشت جهانی (WHO) با اشاره به رکورد بالای موارد روزانه ابتلا به بیماری کووید-۱۹ اعلام کرد: تا پایان همه‌گیری این بیماری راه زیادی باقی مانده است. شمار مبتلایان به کرونا در سراسر جهان تا بامداد سه شنبه به ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسید
رکورد ثبت موارد روزانه ابتلا به کووید-۱۹ در جهان
به گزارش ایصال نیوز، سازمان بهداشت جهانی با تاکید بر اینکه همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ در جهان تشدید شده، اعلام کرد: بالاترین رکورد آمار روزانه موارد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ ثبت شده است. همچنین میزان شیوع این بیماری در آمریکای لاتین هنوز به اوج خود نرسیده است.

این سازمان از کشورها درخواست کرد با جدیت بیشتری برای مقابله با شیوع بیماری کووید-۱۹ تلاش کنند.

«تدروس آدهانوم قبریسوس» دبیر کل سازمان بهداشت جهانی در اظهاراتی گفت: بیش از شش ماه از زمان آغاز همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ می‌گذرد و اکنون زمان مناسبی نیست که کشورها بخواهند از تلاش‌های خود برای مقابله با این بیماری بکاهند.

به گفته دبیر کل این سازمان، روز یک‌شنبه بیش از ۱۳۶ هزار مورد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در جهان گزارش شده که تاکنون بیشترین رقم در طول یک روز بوده است. نزدیک به ۷۵ درصد از موارد گزارش شده در ۱۰ کشور به ویژه کشورهای آمریکایی و جنوب آسیا بوده است.

برزیل اکنون با بیش از هفتصد هزار مبتلا، یکی از کانون‌های اصلی همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ است که پس از ایالات متحده آمریکا در رتبه دوم از نظر تعداد مبتلایان به این بیماری قرار دارد.

به گزارش ژاپن تودی، تا بامداد سه شنبه، طبق جدیدترین آمارها بیش از هفت میلیون نفر در جهان به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده و تعداد فوتی‌ها از ۴۰۸ هزار نفر فراتر رفته است.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما