plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰
کد مطلب : ۱۰۱۱۹
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

بیمارستان‌ها باید همچنان آماده پذیرش بیماران حاد تنفسی باشند

فریدونشهر در وضعیت قرمز است
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: همه بیمارستان‌ها اعم از دولتی، خصوصی، خیریه، وابسته به ارگان‌ها و تامین اجتماعی باید آمادگی پذیرش بیماران حاد تنفسی را داشته باشند.
بیمارستان‌ها باید همچنان آماده پذیرش بیماران حاد تنفسی باشند
به گزارش ایصال نیوز، بهروز کلیدری روز دوشنبه در گفت و گویی افزود: هر سازمانی که در حوزه سلامت فعالیت می‌کند باید به هر بیمار با هر علائمی خدمت ارائه کند و اینکه عده‌ای بگویند ما در برخی موارد مصون هستیم، عدالت نیست.

وی با تاکید بر اینکه سیاست‌های درمان با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا در حال تغییر است، اظهار داشت: شرایط این بیماری به حالت اندمیک (همه گیری بومی) درآمده و تعداد موارد ابتلا کاهش یافته است.

آندمیک (Endemic) به وجود دائمی بیماری یا عامل بیماری‌زا در یک منطقه جغرافیایی یا گروه جمعیتی گفته می‌شود.

کلیدری ادامه داد: بهمین دلیل لازم است که همه بیمارستان‌ها آمادگی این را داشته باشند که به بیماران با علائم حاد تنفسی و مشکوک به کرونا خدمت ارائه کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: دستورالعمل جدید و نهایی مربوط به پذیرش بیماران حاد تنفسی در این هفته به همه بیمارستان‌های استان ابلاغ می‌شود و اجرای آن تا تابستان ادامه خواهد داشت.

در حال حاضر در استان اصفهان، شهرستان فریدونشهر از نظر شیوع بیماری کووید-۱۹ در وضعیت قرمز، شهرستان‌های خور و بیابانک، نایین، فریدن، دهاقان، بویین میاندشت، اردستان، برخوار، تیران و کرون و گلپایگان در وضعیت سفید و سایر شهرستان‌ها در وضعیت زرد قرار دارند.

بر اساس آخرین آمار و اطلاعات، استان اصفهان با جمعیتی بالغ بر پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفر که در ۲۴ شهرستان ساکن هستند، دارای ۶۹ بیمارستان با حدود هشت هزار تخت فعال است. از بین هشت هزار تخت فعال، حدود ۶ هزار و ۱۷۸ تخت بستری، ۵۲۵ تخت مراقبت‌های ویژه، ۳۱۰ تخت مراقبت بیماران قلبی، ۱۶۹ تخت مراقبت‌های ویژه نوزادان، ۵۶ تخت سوختگی و ۷۸۲ تخت بیماران روانی است. تاکنون بیش از ۱۷۱ هزار نفر در کشور بطور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به بیش از هشت هزار نفر رسیده است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما