plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵
کد مطلب : ۱۰۰۹۰

برگزاری مراسم یادبود دبیرکل سابق جهاد اسلامی در غزه

روحانی درگذشت رمضان عبدالله شلح را تسلیت گفت
رمضان عبدالله شلح دبیرکل سابق جنبش جهاد اسلامی فلسطین بعد یک دوره بیماری طولانی دار فانی را وداع گفت. دکتر روحانی درگذشت دبیرکل سابق جنبش جهاد اسلامی فلسطین را تسلیت گفت.
برگزاری مراسم یادبود دبیرکل سابق جهاد اسلامی در غزه
به گزارش ایصال نیوز، شیخ نافذ عزام عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در مراسم یادبود رمضان عبدالله شلح دبیرکل سابق این جنبش در غزه گفت: با رفتن یک رهبر، اراده ما هرگز سست نمی شود.

وی در این مراسم افزود: تاکید می کنیم که به راه دبیرکل سابق جنبش جهاد اسلامی تا آزادی فلسطین ادامه خواهیم داد.

حزب‌الله لبنان، گروه‌ها و شخصیت‌های مختلف فلسطینی درگذشت دبیرکل پیشین جهاد اسلامی فلسطین را تسلیت گفتند و اعلام کردند، وی همواره در خط جهاد و مقاومت ثابت‌قدم بود.

«زیاد النخاله» دبیرکل فعلی جنبش جهاد اسلامی فلسطین درگذشت رمضان عبدالله را به ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی تسلیت گفت.

محمود عباس «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردن ضمن تسلیت اعلام کرد: ما یک شخصیت ملی بزرگ را از دست دادیم.

در ایران نیز حسن روحانی رییس جمهوری در پیامی با تسلیت درگذشت دبیرکل سابق جنبش جهاد اسلامی فلسطین اظهار داشت: این مجاهد و اندیشمند وارسته و پرتلاش عرصه مبارزه علیه رژیم غاصب صهیونیستی، تمام عمر پربرکت خود را وقف حمایت و دفاع از آرمان مردم مظلوم فلسطین کرد.

همچنین وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی درگذشت «رمضان عبدالله شلح» دبیرکل فقید جنبش جهاد اسلامی فلسطین را تسلیت گفت.

به گزارش اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، محمدجواد ظریف روز یکشنبه در پیام تسلیتی به مناسبت درگذشت رمضان عبدالله شلح دبیرکل سابق جنبش جهاد اسلامی فلسطین اظهار داشت: وی با سابقه دیرینه در عرصه جهاد و مبارزه علیه رژیم صهیونیستی، شخصیتی مبارز و ملی در عرصه فلسطین بود که عمر خود را در شرایطی سخت و دشوار، شجاعانه و فداکارانه و به‌رغم همه خطرات و تهدیدها، سربلند در مسیر مجاهدت، فداکاری و پایمردی درعرصه مقاومت و رهایی فلسطین عزیز و قدس شریف از یوغ اشغالگران صهیونیست صرف کرد.

گفتنی است رمضان عبدالله شَلَح، استاد اقتصاد دانشگاه غزه و از پایه‌گذاران جنبش جهاد اسلامی فلسطین بود که دبیر کلی آن را از سال ۱۹۹۵ میلادی(۱۳۷۴ ) بر عهده داشت. وی، بعد از شهادت فتحی شقاقی رهبر و پایه‌گذار این جنبش، دبیرکلی آن را بر عهده گرفت.

وی به دلیل نقش موثر در حمایت از فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی تحت تعقیب دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف. بی. آی) قرار داشت. شلح همچنین در سال های ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۵ ( ۷۲-۷۴) استاد دانشگاه فلوریدای جنوبی در رشته بررسی های خاورمیانه بود. وی به زبان انگلیسی و عبری کاملا مسلط و پدر دو دختر و دو پسر بود.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما