plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
کد مطلب : ۱۰۰۶۸

میشل عون: اولین گام برای نجات لبنان، مبارزه با فساد و محاکمه مفسدان است

میشل عون رئیس جمهوری لبنان در دیدار با هیئت «نجات لبنان» ابراز داشت که اولین گام برای نجات کشور مبارزه با فساد و وضع قوانینی برای آسان‌تر شدن راه محاکمه فاسدان است.
میشل عون: اولین گام برای نجات لبنان، مبارزه با فساد و محاکمه مفسدان است
به گزارش ایصال نیوز، «میشل عون» رئیس جمهور لبنان در دیدار با هیئت «نجات لبنان» با ریاست «بشاره سماحه» که یک پروژه ملی نجات برای خروج از بحران‌های اقتصادی و مالی لبنان ارائه کرده بود ابراز داشت که اولین گام برای نجات کشور، مبارزه با فساد از خلال وضع قوانینی است که محاکمه فاسدان را آسان می‌کند.

 العهد گزارش داد، میشل عون خواستار تغییر رویکرد سریع از اقتصاد رانتی به اقتصاد تولیدی شده و تاکید کرد که باید از اقدامات منفی در این زمینه جلوگیری شود.

وی تلاش‌های هیئت نجات را در ادامه فعالیت‌هایشان در راستای منافع لبنان ستوده و از اعضای آن تشکر کرد.

رئیس جمهوری لبنان اظهار داشت که آنچه که امروز اتفاق افتاده و شاهد آن هستیم٬ حاصل تکیه بر یک روند سیاسی معین در طول سه دهه بوده و امروز بار آن بردوش ما افتاده و پیامدها و اتهامات و سرزنش‌های آن متوجه ماست.

عون خاطرنشان کرد که این امور موجب شده تا برخی فروپاشی اوضاع کنونی لبنان را متوجه مسئولان فعلی آن بدانند و با سردادن شعار «همه یعنی همه» و نادیده گرفتن و خنثی کردن همه اتفاقات مثبتی که از 3 سال گذشته تاکنون در لبنان افتاده٬ تنها بر امور منفی و دامن زدن به شایعات متمرکز شوند.

میشل عون در ادامه گفتگو با هیئت مذکور اشاره کرد که امروز ما در کنار شما برای نجات کشور می‌جنگیم و من از ابتدای تظاهرات‌های مردمی برای رسیدن به یک نتیجه مشترک خواستار گفتگو با تظاهرات کنندگان شدم٬ اما متاسفانه هیچ کس این خواسته من را اجابت نکرد و آنها همگی تصمیم گرفتند تا وارد خیابان‌ها شوند که این رفتارها با ایجاد تنش و هرج و مرج در کشور سهم زیادی در افزایش حجم بحران اقتصادی و معیشتی داشت؛ بدون اینکه هیچ نتیجه مثبتی برای معترضان در احقاق حقشان داشته باشد.

رئیس جمهور لبنان ادامه داد که راه حل بحران‌های اقتصادی و خروج از این تنگنا٬ تعامل با آن از روش‌های دیگر و به دور از رفتارهای منفی و نیز یک همبستگی واقعی برای نجات کشور است.

عون تاکید کرد که وی از زمان رسیدن به منصب ریاست‌جمهوری لبنان بر وجوب اعتماد سریع بر اقتصاد تولیدی به جای اقتصاد رانتی تاکید داشت؛ زیرا تنها با تولید و زراعت و صنعت و موسسات کوچک و بزرگ و نیز حمایت از جوانان در همه زمینه‌های کاری و بازگرداندن اعتماد به مردم و وجود آزادی بیان می‌توان از پول ملی حمایت کرد.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما