plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
کد مطلب : ۱۰۰۶۶

شکست سنگین ژنرال حفتر همزمان با پیشروی گسترده ارتش لیبی

ارتش لیبی وارد شهر بنی ولید شد
با پیروزی های گسترده ارتش لیبی در چند روز گذشته که با حمایت مستقیم ارتش ترکیه همراه بود، فرودگاه بین المللی طرابلس، شهرهای مهم ترهونه و بنی ولید از چنگ نیروهای ژنرال خلیفه حفتر آزاد شد.
شکست سنگین ژنرال حفتر همزمان با پیشروی گسترده ارتش لیبی
به گزارش ایصال نیوز، در ادامه پیشروی های ارتش وابسته به دولت مرکزی لیبی، عصر جمعه نیروهای ارتش لیبی وارد شهر بنی ولید در 180 كیلومتری جنوب شرقی طرابلس، پایتخت این کشور شدند. سرهنگ محمد قنونو، سخنگوی ارتش لیبی طی بیانیه‌ای اعلام کرد: یگان‌های ارتش وارد شهر بنی ولید در 180 كیلومتری جنوب شرقی طرابلس، پایتخت کشور شده و مورد استقبال مردم این شهر قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه فرودگاه بنی ولید نیز تحت کنترل ارتش در آمده٬ افزود: مقدار زیادی سلاح و مهمات شبه نظامیان حفتر نیز در فرودگاه کشف و ضبط شده است.

سخنگوی ارتش لیبی با بیان اینکه پس از استان ترهونه شبه نظامیان ژنرال حفتر به بنی ولید گریخته بودند٬‌ بر تداوم عملیات علیه این شبه نظامیان تاکید کرد.

گفتنی است سالم نویر، شهردار بنی ولید در جنوب شرق طرابس، پایتخت لیبی در گفت‌وگو با «آناتولی» اعلام کرد: شبه نظامیان ژنرال حفتر(مورد حمایت مصر، امارات و عربستان) شهر را ترک کرده و نیروهای محلی وابسته به دولت وارد فرودگاه شده‌اند.

از سوی دیگر محمد الشریف، رئیس ستاد کل ارتش لیبی به خبرنگاران گفت: شبه نظامیان حفتر به سوی جفرا در مرکز کشور فرار کرده‌اند.

ساعاتی قبل نیز یوسف البدری، شهردار شهر غریان در 100 کیلومتری جنوب طرابلس لیبی اعلام کرد: نیروهای ارتش منطقه «العربان» در این شهر را پس از یک سال از اشغال شبه نظامیان خلیفه حفتر آزاد کردند.

این در حالی است که نیروهای دولت لیبی صبح امروز شهر ترهونه در 90 کیلومتری جنوب طرابلس را از اشغال شبه نظامیان خلیفه حفتر بطور کامل آزاد کردند.

از سوی دیگر، محمد القبلاوی، سخنگوی وزارت امور خارجه لیبی روز جمعه در یک نشست رسانه‌ای اظهار داشت: می‌خواهیم به برخی کشورها یادآوری کنیم که با حساب‌های اشتباه از دشمنان‌مان حمایت کرده و شکست خورده‌اند. ما همچنان از این کشورها حساب این اعمال‌شان را خواهیم پرسید. مردم لیبی دیگر نخواهند پذیرفت که یک رژیم دیکتاتور دوباره در کشور حاکم شود.

وی موفقیت‌های نیروهای نظامی لیبی در برابر شبه‌نظامیان خلیفه حفتر و آزادی شهرهای مهم لیبی را به ارتش و مردم این کشور تبریک گفت و افزود: هیچ کسی در طرابلس، پایتخت کشور فریب بهانه‌های دروغین مانند «جنگ در برابر تروریسم» را نمی‌خورد. هدف دولت لیبی کنترل سراسر کشور است.

سخنگوی وزارت امور خارجه لیبی قبلا گفته بود: اسناد و مدارک دال بر نقش امارات متحده عربی در کشتار مردم لیبی و نقض مقررات شورای امنیت سازمان ملل متحد توسط این کشور را ارائه خواهیم کرد. شواهد و مدارکی را که نقض قطعنامه تحریم تسلیحاتی لیبی توسط چند کشور را ثابت می‌کند، به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه خواهیم داد.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : اناتولی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما