plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰
کد مطلب : ۱۰۰۳۸
در یادداشت اینستاگرامی سخنگوی دولت مطرح شد

ربیعی: رسالت دولت برنامه‌ریزی برای ثبت رخداد حماسی مبارزه با کرونا در ایران است

اصحاب هنر ایرانی برای ثبت لحظات ناب مبارزه با کرونا وارد میدان شوند
سخنگوی دولت گفت: در ماجرای کووید_۱۹ این بار قهرمانان ما از بیمارستانها به پا خاستند. از کارگری که زباله‌های بیمارستانی راجمع‌آوری می‌کند تا نظافت‌چی‌های بی ادعای مراکز درمانی، بهیاران، پرستاران، پزشکان و کلیه متخصصینی که در مقابله با ویروس کرونا از جان مایه گذاشتند. رسالت دولت برنامه‌ریزی برای ثبت این رخداد حماسی است.
ربیعی: رسالت دولت برنامه‌ریزی برای ثبت رخداد حماسی مبارزه با کرونا در ایران است
به گزارش ایصال نیوز، دکتر علی ربیعی سخنگوی دولت در قالب یادداشتی اینستاگرامی با انتشار فیلمی از فداکاری و جانباختن یک پزشک مهاجر در جریان درمان و معالجه مردم درمقابله با کرونا در آمریکا نوشت: این ویدیو، روایت خلق یک نقاشی عظیم به نام "ما نور هستیم" توسط «جرج رودریگز گرادا» هنرمندکوبایی ـ آمریکایی است که در آن چهره ماسک زده دکتر «دلفونسو دکو» یکی از پزشکانی که در جریان مبارزه با ویروس کرونا جان خودرا از دست داده است ، در منطقه «کویینز» شهر نیویورک به تصویر کشیده شده است.

علی ربیعی در این یادداشت توضیح داد: دکتر «دکو» یک پزشک مهاجر متخصص اطفال و با هفتاد سال سن در آستانه بازنشستگی بودکه با شیوع ویروس کرونا تا زمان مرگ خود بر اثر ابتلا به کووید_۱۹ به معالجه مردم ادامه داد.

وی تصریح کرد: ما معمولا در هنر خلق نمادها و روایت واقعیتهای تاریخی در قالب داستان و قهرمان سازی‌هایمان ضعیف عملکرده‌ایم. در پیچ و خم تاریخ طولانی و پر رمز و راز کشورمان، چقدر توانسته‌ایم در اسطوره سازی و انتقال بین نسلی قهرمانمان ملی‌مان موفق عمل کنیم ؟ همین اندک را هم مدیون فردوسی و شاهنامه‌اش و برخی از داستان‌سرایی‌ها هستیم. 

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری بیان کرد: نگاه کنید به کشورهای با تاریخ کم که در پی قهرمان سازی و جعل تاریخ برای افتخار به کشورشان هستند.

ربیعی گفت: در ماجرای کووید_۱۹ این بار قهرمانان ما از بیمارستانها به پا خاستند. از کارگری که زباله‌های بیمارستانی راجمع‌آوری می‌کند تا نظافت‌چی‌های بی ادعای مراکز درمانی، بهیاران، پرستاران، پزشکان و کلیه متخصصینی که در مقابله با ویروس کرونا از جان مایه گذاشتند.

سخنگوی دولت افزود: به نظرم رسالت ما در دولت برنامه‌ریزی برای ثبت این رخداد حماسی است و زیبنده است همپای آن نویسندگان،مجسمه‌سازان، نقاشان، شعرا، فیلمساران و اصحاب هنر ایرانی نیز برای ثبت این لحظات ناب قهرمانانه پای به میدان گذاشته و از این فداکاری‌ها، یادگاری ارزشمند برای نسل‌های بعدی بر جای بگذارند. از اینکه، چگونه نظام سلامت در کنار جامعه قرار گرفت. 

ربیعی اظهار داشت: چه خوب است از زندگی سخت کارگر دست فروش بیکارشده تا پرستارانی که به سختی معاش می‌کنند و با جان،کار سلامت کردند تصویری شایسته برای آیندگان بر جای بماند. 

انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما