plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
کد مطلب : ۸۳۷۳

رییس صمت اصفهان: توجه به جوانان، لازمه تحقق "جهش تولید" در کشور است

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان، گفت: لازمه تحقق شعار «جهش تولید» توجه هرچه بیشتر به نسل جوان به عنوان نیروی محرکه و بخش خصوصی است.
رییس صمت اصفهان: توجه به جوانان، لازمه تحقق "جهش تولید" در کشور است
به گزارش ایصال نیوز، ایرج موفق روز یکشنبه در گفت و گویی ایرنا با اشاره به نامگذاری سال 99 با عنوان "جهش تولید" از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: حمایت از مخترعان و تولیدکنندگان جوان برای جهش تولید و شکوفایی در صنعت، نکته‌ای راهبردی و اساسی است و رونق صنعت و حرکت به سمت تولیداتی با صرفه اقتصادی بالا، بهبود اشتغالزایی را در پی خواهد داشت. وی به ضرورت حمایت از تشکل‌های مردمی و تشکل‌های مرتبط با تولید و صادرات اشاره و تصریح کرد: هرچه بخش خصوصی بتواند در عرصه‌های گوناگون اختیار عمل بیشتری داشته باشد ثمره ای جز رونق و اشتغالزایی نخواهد داشت.

رییس سازمان صمت اصفهان توجه جدی به نخبگان علمی و دانشگاهی را راهکاری اساسی در این زمینه دانست و اظهارداشت: تولید و صنعت هرچه از شاخص‌ها و دستاوردهای علمی تخصصی بهره گیرد بهره وری بالاتری خواهد داشت و در سال جدید باید به این نکته بیش از گذشته توجه کرد.

موفق با بیان اینکه حمایت از شرکت‌های کوچک، متوسط و واحدهای صنفی استان از اولویت‌های امسال این سازمان است، تصریح کرد: هر چقدر بتوانیم واحدهای کوچکتر را سرپا نگه داریم وضعیت رفته رفته بهتر خواهد شد، بنابراین احیا مراکزی که نیمه تعطیل یا تعطیل شده‌اند از اهمیت بالایی برخوردار است. وی به اهمیت اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: خارج کردن واحدهای تولیدی از رکود و حل مسائل و مشکلات آنها در بخش‌های مختلف بویژه در روزهایی که با شیوه کرونا روبه رو هستیم با جدیت دنبال خواهد شد.

رییس سازمان صمت اصفهان بر زمینه سازی مناسب برای توسعه طرح‌های سرمایه گذاری تاکید و تصریح کرد: این امر نقش موثری در خلق ثروت، بهبود فضای کسب و کار، ایجاد فرصت‌های شغلی و تثبیت اشتغال خواهد داشت. موفق، صادرات را از جمله مباحث مهم برای رشد اقتصادی برشمرد و خاطرنشان کرد: در این زمینه به غیر از واحدهای بزرگ تولیدی دولتی، صنعتگران بخش خصوصی هم می توانند نقش بسزایی ایفا کنند که برآیند فعالیت آنان سبب جهش در تولید می شود.

وی با بیان اینکه حمایت از شرکت‌های کوچک، متوسط و واحدهای صنفی از اولویت‌های امسال این سازمان است، تصریح کرد: هر چقدر بتوانیم واحدهای کوچکتر را سرپا نگه داریم وضعیت رفته رفته بهتر خواهد شد، بنابراین احیا مراکزی که نیمه تعطیل یا تعطیل شده‌اند از اهمیت بالایی برخوردار است. وی به اهمیت اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اشاره و خاطرنشان کرد: خارج کردن واحدهای تولیدی از رکود و حل مسائل و مشکلات آنها در بخش های مختلف بویژه در روزهایی که با شیوه کرونا روبه رو هستیم با جدیت دنبال خواهد شد.

رییس سازمان صمت اصفهان بر زمینه سازی مناسب برای توسعه طرح‌های سرمایه گذاری تاکید و تصریح کرد: این امر نقش موثری در خلق ثروت، بهبود فضای کسب و کار، ایجاد فرصت‌های شغلی و تثبیت اشتغال خواهد داشت.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی، صنعتی ترین استان کشور بشمار می‌آید.

سهم اصفهان در صنعت کشور را ۱۱ درصد، سرمایه گذاری ۱۰ درصد و اشتغال صنعتی هشت درصد و رتبه اصفهان در طرح‌های نیمه تمام صنعتی و تعداد معادن اول و از نظر ذخایر معدنی دوم است.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما