کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های دز و کارون در روزهای آینده

ایرنا , 27 دی 1398 ساعت 7:44

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: بر این اساس پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر افزایش بارندگی در استان های غرب و جنوب غرب کشور، احتمال وقوع سیلاب در رودخانه های کارون و دز در روزهای آینده وجود دارد.


به گزارش ایصال نیوز، «سیف الله آقا بیگی» در گفت و گویی افزود: سازمان هواشناسی در پایش ۷۱ ساعته اعلام کرد در استان های خوزستان به خصوص مناطق شمالی، مناطق جنوبی استان های ایلام و لرستان بارندگی ها از روز شنبه افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: بر این اساس و به لحاظ شرایط رطوبت خاک در این مناطق احتمال افزایش آب رودخانه های مناطق ذکر شده وجود خواهد داشت و بر این اساس جلسه ستاد مدیریت بحران این شرکت عصر پنجشنبه برگزارشد.

آقا بیگی گفت: جسله با هدف افزایش آمادگی کل بخش های وزارت نیرو اعم از شرکت های برق و آب و فاضلاب برگزار شد تا بتوان در صورت بروز حادثه به موقع اقدام کرد.

به گفته وی، اگر میزان بارندگی های پیش بینی شده به همان اندازه باشد احتمال سیلابی شدن رودخانه های کارون و دز در روزهای آینده وجود دارد که لازم است مردم در این زمینه به هشدارها توجه کافی داشته باشند.

گفتنی است، بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده بود، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شد و با توجه به هشدار قبلی، کمترین تلفات جانی را برجای گذاشت.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 7118

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/interview/7118/احتمال-سیلابی-شدن-رودخانه-های-دز-کارون-روزهای-آینده

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir