plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵
کد مطلب : ۵۹۶
نوروز مهربانی و همدلی؛

رییس دانشگاه علامه: بیش از هر زمان دیگری به همدلی نیاز داریم

دانشگاهیان یک ساختار معنایی جدید بین خود ایجاد کنند
رییس دانشگاه علامه: بیش از هر زمان دیگری به همدلی نیاز داریم
به گزارش ایصال نیوز، دکتر حسین سلیمی، رییس دانشگاه علامه طباطبایی با شرکت در کمپین شفقنا به‌نام «نوروز مهربانی و همدلی»،‌ با تاکید بر اینکه در جامعه امروز بیش از هر چیزی به نودوستی و همدلی نیاز داریم، خاطر نشان کرد: کمک به نیازمندان و احساس مسئولیت اجتماعی نمادی از همبستگی ،همدلی و مشارکت آحاد جامعه است و امروزه بیش از هر زمان دیگر نیازمند نهادینه سازی این فرهنگ با شیوه‌ها و روش‌های مختلف از جمله راه اندازی کمپین‌های “نودوستی ” هستیم. در واقع فرهنگ احسان، نیکوکاری و اطعام در حمایت از نیازمندان با این رویکرد نهادینه و در جامعه تجلی پیدا می کند.
وی در ادامه تصریح کرد: فرهنگ نودوستی و مهربانی به ایام خاصی نظیر نوروز اختصاص ندارد ما باید در همه روزها و شرایط احساس نودوستی و مسئولیت در برابر هم نوعان داشته باشیم و رسانه‌ها در این زمینه می توانند نقش تاثیرگذاری داشته باشند. دکتر سلیمی نقش رسانه‌ها در ایجاد فرهنگ نودوستی را غیرقابل انکار دانست و تاکید کرد: آرامش روحی و روانی از آثار مهم نودوستی و همیاری در جامعه است و چرا که عمل به آن احساس رضایت به وجود می آورد و باعث آرامش قلبی وی خواهد شد و رسانه ها امروز به یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار تبدیل شده اند به گونه ای که نادیده گرفتن نقش آنها غیر ممکن شده است. در واقع تنوع رسانه ها و تاثیرات آنها شرایطی را فراهم خواهد کرد که می توان با استفاده از آنها فرهنگ و ارزش های مورد نظر را در جامعه ایجاد کرد و گسترش دارد از این رو برای گسترش فرهنگ احسان و نودوستی نیز باید از رسانه ها کمک گرفت و با تامین محتوای لازم و با روش های مناسب برای ترویج نوع دوستی و نیکوکاری اقدام کرد.
رییس دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه فرهنگ نودوستی و مهربانی در درون دانشگاه علامه طباطبایی نهادینه شده است، اظهار کرد:بنیاد خیرینی در این دانشگاه شکل گرفته است که بر اساس آن تعدادی از کارکنان و دانشجویان کم بضاعت را بدون اینکه خود آنها در جریان باشند و کرامت آنها زیر سئوال برود، تحت پوشش کمک‌ها و همیاری‌ قرار می دهند و این کمک‌ها در قالب هزینه غذا، تحصیل، خوابگاه و غیره پرداخت می شود.
وی در ادامه تصریح کرد: ضمن اینکه در دانشگاه علامه طباطبایی کانون دانشجویی تحت عنوان “کانون خیریه” تشکیل شده است که این کانونی بسیار فعال است که علاوه بر کمک رسانی به مناطق و دانشجویان کم بضاعت، حتی روستایی فوق العاده دور افتاده در سیستان بلوچستان را تحت پوشش کمک‌های خود قرار داده‌اند و توانستند در این منطقه فعالیت‌های آموزشی نظیر ساخت مدرسه‌ای را انجام داده است و به نوعی به آبادانی آن روستا کمک می کنند.
رییس دانشگاه علامه طباطبایی خاطر نشان کرد: فعالیت‌های فوق نمونه‌ای از گسترش دهنده فرهنگ نودوستی و همیاری در جامعه است اما به نظر من دانشگاهیان یک ساختار معنایی جدید بین خود می توانند ایجاد کنند که این فرهنگ در جامعه نیز نهادینه شود. این فرهنگ سازی در دانشگاه علامه طباطبایی با جدیت پیگیری می شود بخصوص اینکه ما اولین دانشگاهی بودیم که رشته مددکاری داشتیم و در این قالب نیز فعالیت‌هایی را انجام می دهیم.
انتهای پیام /*
۰
مرجع : شفقنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما