plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
کد مطلب : ۱۹۱۴
شهردار اصفهان خبر داد

بزرگترین سالن همایش ها و «منطقه دیپلماتیک» در اصفهان احداث می شود

نوروزی در اجلاس شهرداران عضو سازمان همکاری های شانگهای در چین حضور دارد
شهردار اصفهان، در خصوص راه اندازی منطقه دیپلماتیک و کنسولی در اصفهان گفت: در این راستا و با هدف تشویق کشورها به راه اندازی کنسولگری، زمین و امکانات مورد نیاز را در اختیار سفارتخانه ها قرار خواهیم داد. تحقق چنین ظرفیتی، باعث افزایش سطح ارتباطات و مبادلات اقتصادی، گردشگری و فرهنگی کشورهای مختلف با ایران و اصفهان می شود.
بزرگترین سالن همایش ها و «منطقه دیپلماتیک» در اصفهان احداث می شود
به گزارش ایصال نیوز به نقل از ایرنا، شهردار اصفهان با اشاره به احداث بزرگترین سالن همایش های ایران در این شهر گفت: قرار است بخشی از این مجموعه را به عنوان منطقه دیپلماتیک در اختیار سفارتخانه ها قرار دهیم تا کنسولگری راه اندازی کنند.
«قدرت الله نوروزی» که برای شرکت در اجلاس شهرداران آسیایی به چین سفر کرده است، امروز شنبه در پکن افزود: در این سفر این موضوع را با چینی ها مطرح کرده و  چین اعلام آمادگی کرد،به عنوان نخستین کشور، کنسولگری خود را در این مجموعه راه اندازی کنند.
دکتر نوروزی توضیح داد که در این راستا و با هدف تشویق کشورها به راه اندازی کنسولگری، زمین و امکانات مورد نیاز را در اختیار سفارتخانه ها قرار خواهیم داد. نوروزی افزود: فکر می کنم تحقق چنین ظرفیتی، باعث افزایش سطح ارتباطات و مبادلات اقتصادی، گردشگری و فرهنگی کشورهای مختلف با ایران و اصفهان شود.
** خواهر خواندگی 'شی ان' و اصفهان
شهردار اصفهان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به خواهر خواندگی اصفهان و شهر 'شی ان' چین، هدف از انعقاد قراردادهای خواهر خواندگی را تقویت همکاری های فرهنگی، گردشگری و اقتصادی عنوان کرد و گفت: خواهر خواندگی دو شهر در زمینه گردشگری، آثار مثبتی داشته است اما باید در راستای تقویت همکاری ها، این روابط را توسعه و گسترش داد و زمینه را برای تحقق اهداف قرارداد خواهر خواندگی فراهم کرد. او تاکید کرد: متاسفانه خیلی از اهداف خواهر خواندگی تحقق نیافته است و یکی از اهداف سفر هم پیگیری این موضوع با مقامات ایرانی از جمله سفیر ایران در چین و همچنین مسئولان چینی است.
** اعلام آمادگی چینی ها برای سرمایه گذاری در اصفهان
نوروزی در ادامه ارتباط اصفهان با چینی ها در حوزه سرمایه گذاری را بسیار خوب عنوان کرد و گفت: هم اکنون پروژه احداث قطار اصفهان - تهران و تامین تجهیزات مترو اصفهان توسط چینی ها در حال انجام است. وی افزود: در رابطه با احداث تراموا اصفهان نیز روز گذشته مذاکراتی با چینی ها داشتیم و قرار است نشست دوم را در همین زمینه در آینده نزدیک در اصفهان با چینی ها برگزار کنیم. نوروزی گفت قبلا نیز در زمینه ساخت پارک و شهربازی با چینی ها قراردادی داشتیم که اجرایی شد و اکنون نیز این دو مجموعه در حال فعالیت هستند.
شهردار اصفهان افزود: سرمایه گذاری های خوبی توسط چینی ها در اصفهان انجام شده است اما به اینها قانع نیستم چون معتقد هستیم اصفهان ظرفیت بیشتری برای تعاملات اقتصادی، سرمایه گذاری و گردشگری با چین دارد. نوروزی گفت: در خرداد ماه امسال نیز نمایشگاه گردشگری بین المللی در اصفهان دایر می کنیم که امیدواریم چینی ها هم این نمایشگاه حضور داشته باشند.
** تدریس زبان چینی در دانشگاه اصفهان
شهردار اصفهان در ادامه زمینه های همکاری چین و اصفهان گفت: در حال حاضر در دانشگاه اصفهان به عنوان یکی از پنج دانشگاه مادر ایران گروه زبان چینی راه اندازی شده است و بیش از 70 دانشجوی ایرانی در حال تحصیل زیان چینی هستند. او از این اقدام به عنوان ظرفیتی برای توسعه مراودات فرهنگی میان چین و اصفهان نام برد و گفت: راه اندازی زبان چینی در دانشگاه اصفهان می تواند باعث تسهیل امور و روابط میان دو کشور شود. نوروزی ادامه داد: در شهرهای مختلف چین هم دانشجویان چینی در حال تحصیل زبان فارسی هستند که بیانگر روابط رو به رشد دو کشور در حوزه های مختلف است.
** بخش زیادی از گردشگران اصفهان چینی هستند
نوروزی با اشاره به افزایش روابط گردشگری چین و اصفهان نیز گفت: بخش زیادی از گردشگران اصفهان چینی هستند، مردم اصفهان از چینی ها خیلی راضی هستند چینی ها هم در اصفهان احساس آرامش و خوشحالی می کنند. وی از اصفهان به عنوان یک شهر میراثی و تاریخی یاد کرد و گفت: این شهر در بسیاری از اجلاس ها و سازمان های فرهنگی جهان عضو است این عضویت ها فرصتی برای معرفی اصفهان به جهان است. نوروزی ادامه داد: اصفهان ظرفیت گردشگری بسیار بالایی دارد و می تواند به عنوان مرکز گردشگری ایران باشد.
** اجلاس شهرداران فرصتی برای معرفی اصفهان و ایران
دکتر نوروزی در مورد اهداف سفر خود به چین نیز گفت که برای شرکت در اجلاس شهرداران کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگهای که با حضور 170 نماینده خارجی در شهر «چانگ شین» برگزار می شود، به چین سفر کرده است. شهردار اصفهان تصریح کرد: تقویت همکاری های اقتصادی میان کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای و تحقق توسعه پایدار از مهمترین اهداف این اجلاس است.
انتهای پیام/*
۱۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما