{TICKER_BLOCK}
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۱
کد مطلب : ۶۲۹۰
در واکنش به افزایش نرخ ارز در بازار

همّتی: بانک مرکزی، تمام تلاش خود را برای برگرداندن ثبات به بازار ارز به کار می‌گیرد

هموطنان مراقب ریسک سرمایه گذاری در بازار ارز باشند
رئیس کل بانک مرکزی نوشت: آنچه به اینجانب و بانک مرکزی مربوط می شود، استمرار مدیریت اصولی بازار ارز است، لذا این اطمینان را به مردم عزیز می‌دهم که همچون گذشته بانک مرکزی تمام تلاش خود را برای برگرداندن ثبات به بازار ارز به کار می‌گیرد.
به گزارش ایصال نیوز، عبدالناصر همّتی، رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، در واکنش به تلاطم های اخیر ارزی در کشور و افزایش نرخ ارز در بازار، در یادداشتی اینستاگرامی نوشت: این روزها، مجدداً، موضوع افزایش نرخ ارز در بازار، بحث روز مردم و فعالین اقتصادی است.

وی در ادامه نوشت: همانگونه که بارها تأکید کرده ام، بانک مرکزی مدیریت علمی و مبتنی بر بنیان های بازار را، که طی یکسال گذشته، آرامش لازم را به بازار ارز برگرداند، ادامه خواهد داد.

همّتی افزود: طبیعتاً شوک قیمت بنزین و نیز انتظارات تورمی ناشی از آن، بازارهای مختلف منجمله بازار ارز و ثبات نسبی چندماهۀ آنرا، موقتاً متأثر می‌سازد. 

رئیس کل بانک مرکزی نوشت: فارغ از دلایل و آثار اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین، آنچه به اینجانب و بانک مرکزی مربوط می‌شود، استمرار مدیریت اصولی بازار ارز است، لذا این اطمینان را به مردم عزیز می‌دهم که همچون گذشته بانک مرکزی تمام تلاش خود را برای برگرداندن ثبات به بازار ارز به کار می‌گیرد.

عبدالناصر همّتی در پایان تصریح کرد: هموطنان عزیز نیز ریسک سرمایه گذاری در بازار ارز را همواره مد نظر داشته باشند.

گفتنی ست مدّتی ست آرامش و ثبات ایجاد شده در بازار ارز، پس از اعلام ناگهانی افزایش قیمت بنزین به دلیل انتظارات تورمی، بار روانی و مداخله عوامل اثر گذار، دچار نوسان شده است و بازار طلا نیز تحت تأثیر آن و برخی عوامل فرا سرزمینی، با افزایش نرخ مواجه شده است.
 
انتهای پیام/*  
 
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما