{TICKER_BLOCK}
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰
کد مطلب : ۳۷۰۷
در جریان سفر هیأت ایرانی به روسیه

مرکز فرهنگی ایران در فرونزينسکی روسیه دائر می‌شود

توسعه پارک اصفهان در سن پترزبورگ
هیأت جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان و همراهی جمعی از مدیران ارشد اصفهان و نمایندگان وزارت امور خارجه از محله فرونزينسکی سن پترزبورگ بازدید كردند.
به گزارش ایصال نیوز، سفر قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان و هیأت همراه به روسیه که در چارچوب رایزنی های اقتصادی، فرهنگی بین دو کشور انجام شده، دستاوردهای قابل توجهی را به دنبال داشته است.
این سفر پس از آن صورت می گیرد که در اوایل بهار، میدانی در خیابان تورکو حد فاصل خیابان‌های بلگراد و بوداپست در محلۀ فرونزينسکی به نام اصفهان نامگذاری شد.    
هیأت ایرانی که مورد استقبال گرم کنستانتین سرویف شهردار محلی و معاونش النا سلمان قرار گرفتند، با هدف توسعۀ چند جانبۀ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برند اصفهان در این شهر، خواستار تأسیس مرکز فرهنگی ایرانی با محوریت میدان اصفهان شدند. 
بر این اساس دستور کار جلسه که رایزنی در مورد پروژه بهبود هر چه بیشتر میدان اصفهان و ایجاد مرکز فرهنگی آموزشی ایرانی با محوریت این پارک بود دنبال شد و جوانب مرکز فرهنگی ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
سرویف در اینباره گفت: پس از اتمام تعمیرات و تکمیل پروژۀ بهبود، نقش نگاری های ایرانی نیز در آن به کار گرفته خواهد شد.  
گفتنی ست در جریان رایزنی شهردار فرونزينسکی و شهردار اصفهان، کنستانتین سرویف ویژگی‌های توسعه محلی فرونزينسکی را برای شهردار اصفهان و هیأت همراه، تشریح کرد. سرویف با توضیح اینکه نامگذاری بسیاری از خیابان‌های فرونزينسکی با هدف بزرگداشت موضوعات بین المللی و تقریب فرهنگی انجام می شود، گفت: به عنوان مثال، خیابان بخارست به افتخار پایتخت رومانی و خیابان بوداپست به افتخار پایتخت مجارستان نامگذاری شده است. همچنین خیابان تورکو به اسم کهن ترین شهر فنلاند و خیابان صوفیه نیز به نام پایتخت بلغارستان نامگذاری شده است، خیابان پلودیف نیز نام استانی در بلغارستان است و میدان هامبورگ هم به نام دومین شهر بزرگ آلمان نامگذاری شده است. 
در این رابطه، به نقل از شهرداری اصفهان، رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زيست شوراي اسلامي شهر اصفهان نیز از ايجاد خط هوايي اصفهان - سن پترزبورگ، برگزاري هفته فرهنگي اصفهان و سن پترزبورگ در دو شهر و ايجاد يک مرکز فرهنگي براي معرفي اصفهان به عنوان مهم‌ترين دستاوردهاي سفر به سن پترزبورگ ياد کرد.
کورش محمدی در حاشیه سفر برخی از مدیران شهری اصفهان به شهر سن پترزبورگ روسيه اظهار کرد: در جلسه با سيروف شهردار يکي از مناطق سن پترزبورگ، پيشنهاد نامگذاري يک پارک سه هكتاري به نام اصفهان توسط وي داده شد؛ آن‌ها حتي پيشتر مطالعات لازم را انجام داده و آماده انعقاد قرارداد بودند كه در اين زمينه مذاكراتي انجام شد و به تبادل نظر پرداختيم.
وی افزود: با وجود آنکه این پیشنهاد با استقبال شهردار اصفهان مواجه شد، اما انتظارات اصفهان نیز از این پارک مطرح و درخواست شد که پارک اصفهان به يک مركز فرهنگي براي دانشجويان ايراني ساكن در سن پترزبورگ و بازرگانان اصفهاني تبديل شود تا صرفا شاهد يك نامگذاري ساده نباشيم.
رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زيست شوراي اسلامي شهر اصفهان تصريح کرد: اين پارک در بهترين منطقه‌ شهري و محله فرونزينسکي سن‌پترزبورگ قرار دارد که ۴۰۰ هزار نفر جمعيت داشته و در مسير تردد عمده گردشگران است.
وی اضافه کرد: همچنین پیشنهاد شد یکی از ساختمان‌هاي مجهز و مناسب شهرداري منطقه به طور کامل به شهرداري اصفهان واگذار شود تا به مرکز فرهنگي براي ترويج آموزه‌هاي اخلاقي و ديني و معرفي اصفهان تبديل شود.
محمدی با بیان اینکه این پیشنهادات پس از تصويب در پارلمان شهري منجر به انعقاد قرارداد نهايي مي‌شود، ادامه داد: المان‌هايي از داشته‌هاي باستاني و فرهنگي در اين پارک ايجاد شده و با وجود آنکه هم اکنون يک پارك مجلل است، ناظران ايراني آن را تبديل به بوستاني شبيه به باغ‌هاي ايراني خواهند كرد.
رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زيست شوراي اسلامي شهر اصفهان خاطرنشان کرد: به پيشنهاد پروفسور بکو رئيس مجموعه آموزشي پزشکي سن پترزبورگ، هيئت اصفهاني از مرکزي با قدمت يكصد سال در اين شهر ديدن كرد كه دستاوردهاي آن در دنيا مورد توجه قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه این مرکز برای جراحی‌هاي خاص در حوزه چشم پزشکي و تعادل و همکاري علمي با پزشکان اصفهاني مي‌تواند مورد توجه باشد، افزود: در اين مركز ضايعات چشمي به چهار روش خاص و مدرن به صورت انحصاري مورد درمان قرار مي‌گيرد  و رئيس آن نيز براي مشاوره و درمان از طريق تلفن و ويدئوكنفرانس اعلام آمادگي كرد.
محمدی با تاکید بر اینکه علم چشم پزشکی در ایران پيشرفت‌هاي جهاني داشته، تصريح کرد: اين مرکز قول داده تا تسهيلاتي در اختيار جانبازان ايراني بگذارد تا افرادي كه نيازمند درمان‌هاي چشم پزشكي هستند و خدمات انحصاري اين مركزي مي‌تواند به آنان كمك كند، از خدمات درماني آن استفاده كنند.
وی افزود: میرمحمد صادقی، نماینده ارشد سفارت ایران در روسيه به عنوان يک ديپلمات و گروهي از اتاق بازرگاني اصفهان، شهردار اصفهان و روساي کميسيون‌هاي اجتماعي و محيط زيست و نيز اقتصاد و گردشگري شوراي اسلامي شهر اصفهان را در اين سفر همراهي مي‌کنند.
رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زيست شوراي اسلامي شهر اصفهان در خصوص ديدار با شوراي مقننه سن پترزبورگ نيز گفت: طرفين در خصوص موارد فرهنگي، اجتماعي و زيست محيطي با يکديگر به مذاکره پرداختند و نتيجه آن تبادلات فرهنگي و سرمايه‌گذاري در حوزه‌هاي محيط زيستي و اقتصادي بود که کليات اين موضوع بايد در اين شورا مطرح و پس از تصويب به اصفهان ارسال شود.
وی با بیان اینکه معرفی اصفهان موضوع دیگر اين جلسه بود و درخواست شد که اين شهر با تمام داشته‌هايش شناخته شود، ادامه داد: برگزاري هفته فرهنگي اصفهان و سن پترزبورگ در دو شهر، نامگذاري خيابان و تعامل ويژه بين دانشجويان و گردشگران از ديگر موارد مورد بحث بود.
محمدی اضافه کرد: سالانه هشت میلیون گردشگر به سن پترزبورگ سفر می‌کنند که در زمینه اقتصاد فرهنگ و هنر، هنر هنرمندان اصفهان مي‌تواند مجال حضور پيدا کند.
وی به دو جلسه جداگانه با مدیران اتاق بازرگانی و نیز بازرگانان و فعالان حوزه فرهنگی هنري و اجتماعي اشاره کرد و اظهار کرد: روساي دو کميسيون حاضر شوراي شهر اصفهان در اين سفر در زمينه سرمايه‌گذاري در ايران و رونق واردات و صادرات اعلام آمادگي کرده و اين تعاملات در ماه‌هاي آينده به‌طور عملياتي در حوزه شهري و بازرگاني اصفهان نمود پيدا خواهد کرد.
رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زيست شوراي اسلامي شهر اصفهان با اشاره به اينکه توليد کنندگان در سن پترزبورگ مي‌توانند به صورت مشارکتي توليدات خود را در اصفهان توسعه ببخشند و راه‌هاي واردات براي آنان تسهيل شود، خاطرنشان کرد: در زمينه تعاملات فرهنگي جشنواره‌هاي مختلف مانند جشنواره فيلم كودكان و نوجوانان و نيز برقراري خط پروازي اصفهان - سن پترزبورگ مذاكرات خوبي انجام شد.
وی به دیدار هیات اصفهانی با بوندارنکوف، معاون استاندار و اعضای دولت شهر سن پترزبورگ که عالي‌ترين مقام تصميم گيرنده در اين شهر محسوب مي‌شود اشاره کرد و گفت: همکاري متقابل بين دو شهر در چند محور اتفاق خواهد افتاد و تا يک ماه آينده كارگروه مشترك از كارشناسان صنعت، سرمايه گذاري، محيط زيست، گردشگري، فرهنگي و اجتماعي تشكيل خواهد شد.
محمدی تصریح کرد: این کارگروه پیشنهادات اصفهان را به صورت نهایي تدوين و تا دو ماه آينده به صورت تفاهم نامه براي امضا ميان استاندار سن پترزبورگ و شهردار اصفهان، به ايران ارسال خواهد کرد.
انتهای پیام/*
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما