{TICKER_BLOCK}
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶
کد مطلب : ۳۶۹۱
در نشست تشکل‌های مردم نهاد نجف آباد

راعی: یکی از اهداف دولت سپردن امور به مردم از طریق سمن‌هاست

ضرورت ارتقاء جایگاه تشکل‌های مردم نهاد
همزمان با هفته بزرگداشت سمن‌ها، جلسه هماهنگی و هم‌اندیشی تشکل‌های مردم نهاد شهرستان نجف آباد به دعوت و میزبانی فرماندار، صبح امروز (چهارشنبه) در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار واحد نجف آباد ایصال نیوز، در این نشست که به ریاست مهندس راعی فرماندار ویژه نجف آباد و با حضور جمعی از مسئولان سازمان‌های مرتبط و نیز تشکل‌های مردم نهاد شامل سمن‌ها و خیریه‌های دارای مجوز و فعال در شهرستان نجف آباد برگزار شد، پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم، مهندس راعی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان نجف آباد طی سخنانی ضمن تبریک اعیاد سعید قربان و غدیر از حضور مسئولان و نمایندگان خیریه‌ها، سمن ها و تشکل‌های مردم نهاد در این جلسه قدردانی کرد.

وی در ادامه سخنان خود، با تاکید بر نقش تشکل‌های مردمی در تسهیل امور و حل مشکلات مردم بدون درگیر شدن با بوروکراسی اداری گفت: با توجه به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی برآمده از مردم و برای مردم می‌باشد، یکی از اهداف دولت سپردن امور به مردم خصوصا از طریق خیریه‌ها و تشکل‌های مردم نهاد است.

فرماندار نجف آباد ارتقاء جایگاه تشکل‌های مردم نهاد را برای خدمت رسانی به مردم ضروری دانست و تهیه و ارسال گزارش عملکرد را لازمه رشد و تعالی سمن‌ها عنوان کرد.

در ادامه این نشست، مسئولان و نمایندگان خیریه های شهرستان به منظور گسترش و فعالیت مؤثرتر تشکل‌های مردم نهاد، بر موارد زیر تاکید کردند:
- ارتباط و هماهنگی مستمر با ادارات شهرستان
- نظارت مستمر بازرسان هریک از تشکل‌ها بر عملکرد زیر مجموعه خود و بروزرسانی سازمانی
- ضرورت فعالیت تشکلها بر اساس مجوز و لزوم جلوگیری از فعالیتهای بدون مجوز
- همکاری و تعامل بیشتر اداره مالیات با تشکلها و خیریه های مردم نهاد
- حرکت به سمت کار آفرینی و تأمین اشتغال به‌عنوان راهبرد اساسی در تأمین امور نیازمندان
- پرهیز از موازی کاری و گرفتار شدن در بوروکراسی اداری و تسریع در صدور و تمدید مجوزها
- استمرار جلسات و نشست‌های فصلی بین تشکل‌ها و مسئولان شهرستان
- توجه به سمن‌های جوان و نوپا به خصوص سمن های فرهنگی 

در پایان این نشست به پاس تقدیر از فعالیت شاخص سمن‌ها و خیریه‌های شهرستان نجف آباد از تعدادی از تشکل‌های برتر تجلیل گردید.

گفتنی است شهرستان نجف آباد از گذشته دارای تشکلهای مردم نهاد و خیریه های زیادی بوده است که در خدمت رسانی به ایتام، محرومان و بیماران صعب العلاج، احداث مدارس و درمانگاه‌های متعدد، فعالیت های چشمگیری داشته‌اند و از همین رو شهرستان نجف آباد را به «شهر خیّران و نیکوکاران» نیز می شناسند.
فراگیر شدن تشکلهای مردمی علاوه بر تاثیرات مثبت فرهنگی؛ در محرومیت زدایی و کارآفرینی در جامعه نیز نقش آفرین بوده و هست.

انتهای پیام/*
 
۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما