{TICKER_BLOCK}
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
کد مطلب : ۱۵۵۹
عملیات بازار باز در دستور کار است

همّتی: انضباط مالی دولت و اصلاح ناترازی ترازنامه بانک‌ها دنبال می شود

بانک مرکزی نرخ تورم را به صورت پایدار مدیریت می کند
براساس ساختار سیاست پولی جدید و به کمک عملیات بازار باز، بانک مرکزی به دنبال آن است که با مدیریت نرخ سود کوتاه مدت و تغییر کانال اثرگذاری سیاست پولی، نرخ تورم را به صورت پایدار مدیریت کند.
به گزارش ایصال نیوز، رئیس کل بانک مرکزی در صفحۀ اجتماعی خود نوشت: با وجود نوسان های اقتصادی سال پیش با اقدام های کنترلی، رشد نقدینگی در سال 97 معادل 23 درصد، یک واحد درصد بیشتر از سال 96 و هفت واحد درصد کمتر از سال 94 ثبت شد.
رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه در شرایط حاضر نباید با تشدید نااطمینانی، تقاضای داخلی تشدید شود، افزود: بانک مرکزی برای برون رفت از شرایط خاص اقتصادی کشور به دنبال راه حل‌های بهینه، مدرن و امکان پذیر برای کنترل نوسان متغیرهای کلان و به ویژه مهار نرخ تورم است. 
همتی اضافه کرد: براساس ساختار سیاست پولی جدید و به کمک عملیات بازار باز، بانک مرکزی به دنبال آن است که با مدیریت نرخ سود کوتاه مدت و تغییر کانال اثرگذاری سیاست پولی، نرخ تورم را به صورت پایدار مدیریت کند.
وی افزوده است: سیاست‌های پولی پیشین در کنترل مقداری «کُل‌های پولی» با ساختار جدید سیاست‌گذاری پولی اصلاح شده و نااطمینانی کنترل تقاضای پول کاهش پیدا خواهد کرد. 
رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: شرط موفقیت این سیاست‌های اصلاحی، انضباط مالی دولت و اصلاح ناترازی ترازنامه بانک‌هاست که پیگیری خواهد شد.
انتهای پیام /* 
 
 
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما