{TICKER_BLOCK}
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۱۲۲۶
پس از هشت ساعت عملیات مهار آتش

آتش‌سوزی کلیسای نوتردام پاریس مهار شد+عکس

مقامات دربارۀ مقاومت بنا تردید دارند
آتش‌سوزی بزرگی که عصر دوشنبه کلیسای مشهور نوتردام پاریس را در خود فرو برد و خسارات سنگینی بر جای گذاشت، سرانجام حدود ساعت ۴ صبح سه‌شنبه مهار شد.
به گزارش ایصال نیوز به نقل از رویترز، در اثر این حادثه، سقف کلیسا با طراحی‌های کم‌نظیرش فرو ریخت اما آتش‌نشانان توانستند برج‌های اصلی کلیسا و ناقوس‌ها همچنین دیوارهای این بنای تاریخی را که قدمت آن به قرن هشتم میلادی می‌رسد، حفظ کنند.
عملیات مهار آتش هشت ساعت طول کشید و درنهایت در ساعت ۴ بامداد سه‌شنبه مهار شد. بنا بر اعلام معاون وزیر کشور فرانسه، هم اکنون آتش تحت کنترل است اما بطور کامل خاموش نشده است. او همچنین اعلام کرد که شک و تردیدهایی دربارۀ میزان مقاومت ساختمان پس از این حادثه مطرح شده است.
سخنگوی آتش‌نشانی پاریس نیز در اولین ساعات روز سه‌شنبه اعلام کرد: «ما همچنان به کنترل‌های خود ادامه می‌دهیم تا مطمئن شویم هیچ نشانی از آتش باقی نمانده است و مناطقی را که در اثر آتش‌سوزی داغ است، خنک کنیم.»
آتش‌نشانان علاوه بر تلاش برای جلوگیری از فرو ریختن برج‌های کلیسا، در تلاش بودند تا آثار هنری و مذهبی موجود در کلیسا را نیز از گزند شعله‌ها حفظ کنند که در جریان این عملیات، یکی از آتش‌نشانان بشدت مجروح شد.
امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه که در محل حادثه حضور یافته بود دقایقی قبل از نیمه‌شب به خبرنگاران گفت که از وقوع بدترین سناریوی ممکن جلوگیری شده است.
او اعلام کرد که فرانسه کمپینی را برای بازسازی این کلیسای جامع راه اندازی خواهد کرد. تلاش برای جمع‌آوری پول همچنین جذب استعدادها حتی از خارج از کشور بخشی از برنامه‌های این کمپین برای بازسازی کلیسای نوتردام خواهد بود.
آقای ماکرون گفت: «ما این کلیسا را باهم بازسازی می‌کنیم. این کار بدون شک بخشی از سرنوشت فرانسه و پروژۀ ما برای سالهای پیش‌رو خواهد بود.»
همزمان با تلاش آتش‌نشانان برای مهار آتش، هزاران نفر از ساکنان پاریس در اطراف این بنا جمع شدند و نظاره‌گر سوختن یکی از نمادهای فرهنگی و مذهبی کشور فرانسه و یکی از بهترین نمونه‌های معماری سبک گوتیک در این کشور بودند. برخی از آنها دعا می‌خواندند و برخی نیز ترانه‌های مذهبی را زمزمه می‌کردند.
انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما