plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
کد مطلب : ۱۱۴۲۱

پیروزی بزرگ دولت و ملت ایران

احمد امینی*
عظمت صبر و نجابت ملت ایران که در دیپلماسی ایرانی با مقاومت خردمندانه دولت و ملت، در شورای امنیت سازمان ملل متحد با شکست آمریکا درخشید، بار دیگر با اعتراف به حقانیت ایران، فشار حداکثری، تحریم های ظالمانه و تحریف های پیدا و پنهان را بی اثر کرد. 
پیروزی بزرگ دولت و ملت ایران
روز جمعه 24 مردادماه یکی از بزرگترین صحنه های رویارویی آمریکا و ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد با شکست تاریخی آمریکا رقم خورد.

سیلی محکمی که دولتمردان ایرانی این بار در صحنه دیپلماسی بر گونه متکبر آمریکا نواختند چنان داغی بر دل یانکی ها نهاد که کاخ سفید اگر اندک درایتی داشته باشد باید دست به خانه تکانی جدی بزند.

شکست دیپلماسی آمریکایی در برابر دیپلماسی ایرانی این بار در «عُقرِ دارِهم»، در نیویورک، در قلب امریکا رخ داد و فشار حداکثری آمریکا توانست فقط جمهوری کوچک دومنیکن را همراه خود کند!

در مهمترین واکنش پس از رای نیاوردن قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل، رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در گفت‌وگو با شبکه خبری فاکس نیوز، امتناع فرانسه، آلمان و انگلیس از موافقت با تمدید قطعنامه فروش تسلیحات ایران در شورای امنیت را «ناامیدکننده» خواند وافزود: «ما امروز شکست خوردیم اما ماجرا تمام نشده است».

در واکنش دیگر "کلی کرافت"نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت؛ کشورش از تلاش برای تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران دست بر نخواهد داشت.

در واقع آنچه بامداد شنبه به وقت ایران در شورای امنیت سازمان ملل اتفاق افتاد، شکست تمام عیار و حداکثری امریکا علیه ایران است و البته برای ایران یک فتح المبین دیگر.

بی شک، دوره گردی های بین المللی و به ویژه منطقه ای بریان هوک و مایک پمپئو و تحرکات یانکی ها در مجامع بین المللی به شکلی مستمر و پر حجم که تا آخرین لحظات قبل از رای گیری پی گیری شد، هیچ نتیجه  مثبتی برای دیپلماسی مستکبرانه آمریکا نداشت بلکه دستان خالی سیاسمداران کاخ سفید را آشکار تر ساخت.

عظمت صبر و نجابت ملت ایران که در دیپلماسی ایرانی با مقاومت خردمندانه دولت و ملت، در شورای امنیت سازمان ملل متحد درخشید، بار دیگر حقانیت ملتی را فریاد زد که علی رغم فشار حداکثری، تحریم های ظالمانه و تحریف های پیدا و پنهان کوته نظران داخلی که خدمات دولت و ملت را تخطئه می کردند، ایستادگی کرد و با دست عنایت خداوند سربلند و پیروز شد. 

اکنون ملت ایران و حتی جهانیان این سخن رهبر انقلاب را به عینیت می بینند که فرمود: «تحریم، فشارهایی را به یک ملّتی، به یک کشوری وارد میکند. تحریمی هم که علیه ملّت ایران راه انداختند، خود آمریکایی‌ها با خوشحالی میگویند «در تاریخ سابقه ندارد»! بله، در تاریخ سابقه ندارد و ان‌شاءالله شکستی هم که آمریکایی‌ها در این قضیّه میخورند، در تاریخ بی‌سابقه خواهد بود. ملّت، دولت، مسئولین، همه، میتوانند کاری کنند که این تحریمها صددرصد به نفع کشور تمام بشود.» 

صاحب نظران سیاسی در تحلیل  2 رای مخالف و 11 رای ممتنع از مجموع 15 رای اعضای شورای امنیت و به ویژه رای ممتنع اروپایی ها به قطعنامه امریکا علیه ایران، اذعان دارند که تمام تلاش آمریکا «هباءً منثورا» شد و بر باد رفت. و شاید به همین علت بود که بلافاصله روسیه از پیشنهاد تشکیل جلسه مجازی با سران 5 قدرت هسته ای، ایران و آلمان سخن گفت تا شاید درد ناکامی روز جمعه ترامپ در این خصوص را اندکی التیام بخشند!

فرو ریختن ابهت آمریکا،چه در داخل ایالات متحده و چه در جهان در حال تحقق است و البته کارنابلدی مثل ترامپ برای فرار از این فرو ریختن ها، به هر دستاویزی چنگ خواهد زد؛ هم امارات را به صلح با رژیم صهیونیستی می کشاند و هم کشتی مصادره می کند، هم دست معامله می گشاید و هم دام فریب می گستراند، هم چماق مکانیسم ماشه را بلند می کند و هم شورای همکاری حاشیه خلیج فارس را به خدمت می گیرد و «الغرِيقُ يتشبَّثُ بكُلّ حَشيش».

*روزنامه نگار و عضو شورای سردبیری ایصال 

انتهای پیام/*

 
۱۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما